ROZITA CHE WAN- SAYA TAK KISAH,SAYA NAK BUAT APA PUN,ITU HAK SAYA.


Rozita Che Wan telah dikutuk teruk oleh sebahagian peminatnya kerana berpakaian terlalu seksi. Malah ada yang berpendapat imej sebegitu tidak sesuai dengan Che Ta memandangkan usianya yang sudah mencecah 40-an
rozita che wan

Namun Che Ta berkata ia tidak kisah dengan kritikan-kritikan itu kerana penampilan seksi itu adalah haknya. Dia juga berpesan agar masyarakat jangan terlalu menjaga 'tepi kainnya'.

Saya tahu macam-macam orang kata tentang saya. Umur dah meningkat tapi masih nak seksi dan tak sedar diri.Apa pun yang mereka cakap, saya tak kisah. Saya nak buat apa pun, itu hak saya.

Sementara itu, kekasih Che Ta, Zain Saidin telah pun mematikan akaun Instagram miliknya. Ini kerana komen-komen negatif yang terlalu banyak diterima memberikan kesan buruk kepada karier dan orang yang tersayang.
rozita che wan
Satu langkah yang bijak daripada Zain Saidin.


Bukan mudah nak berpura-pura malu.

Malu dalam erti kata sebenar:

*Menjaga kepala apa yang difikirkan
*Menjaga perut dari apa yang dikehendaki
*Ingat kematian dan ujian
*Tinggalkan perhiasan dunia

Sumber sifat malu:
Muraqabatullah
Ihsan
Hayati bahawa Allah Maha Melihat.

Oh.saya bukan cakap soal malu akhawat yang tersipu-sipu ni, tapi soal malu pada Allah taala.

Malu sebahagian dari Iman.

Notahati- Mari doakan yang baik-baik  untuk Cik Ta.

okbai


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


2 comments

22 Mac 2013 pada 8:18 PTG

tak kisah la...janji kita sebagai saudara seagama dah cuba untuk nasihat...

antara dia dgn Allah...jgn kita pertikai :)

23 Mac 2013 pada 1:46 PG

Semoga diberi hidayah Allah. Amiin. :)

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.