Jangan buka cerita lama. Biarkan ia berlalu.



lepaskan dosa-dosa silammu, bina diri kamu yang baru;

Allah tak memandang siapa kamu yang dulu;
seribu kali bangkit, sejuta kali rebah, BANGUN, baharui jiwa kamu!

“Seorang telah melakukan satu dosa, lalu dia berkata: Wahai Tuhanku ampunilah dosaku. Lalu Allah azza wa jalla berfirman: HambaKu melakukan dosa dan dia mengetahui bahawa baginya tuhan yang boleh mengampun dan menghukumnya –dalam riwayat yang lain ditambah: Aku ampunkan dosanya-. 

Kemudian dia kembali melakukan dosa yang lain, dia berkata: Wahai Tuhanku aku telah melakukan dosa ampunilah dosaku. Lalu Allah berfirman: HambaKu melakukan dan dia mengetahui bahawa baginya tuhan yang boleh mengampun dan menghukumnya–dalam riwayat yang lain ditambah: aku ampunkan dosanya-. 

Lalu dia melakukan dosa sekali lagi, dia berkata: wahai Tuhanku aku telah melakukan dosa ampunilah dosaku. Lalu Allah berfirman: HambaKu melakukan dan dia mengetahui bahawa baginya tuhan yang boleh mengampun dan menghukumnya, maka aku ampunkan hambaKu ini, buatlah apa yang kau mahu aku ampunkan engkau”. (Riwayat al-Bukhari dan Muslim).

Hidup ini kebetulan yang direncana,
Kerna kita tidak tahu,
Apa yg Allah tahu...

Dimanakan ku cari ganti,
Serupa dengan-mu;
Jika ditakdir bertemu nanti,
Biarlah syurga tempat bertamu.

"Allahumma solli wasallim alaik.."


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


1 comment

25 Januari 2013 pada 2:00 PTG

agungnya kasih Allah...
DIA lah yang Maha Penyayang..
lagi Maha Pengampun...

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.