Boleh Saya Ta'aruf?




kenape kamu senyap? Saya ingin kenal dengan kamu dengan lebih dkt boleh? Tanpa izin kamu saya tidak akan memaksa...

urm, ok ana faham tidak mengapa, assalamualaikum..


setengah jam kemudian.


taaruf..? atau...yg bagaimana...waalaikumussalam....


ingatkan bz tak nak reply,urm ta'aruf...^__^


kamu?


saya..


boleh sy ta'aruf?


boleh....asalkan kita pandai menjaga hati.....



saya ingin mintak maaf pada kamu,saya suka dan minat kamu, saya tidak tahu kenape,tapi saya berdoa agar perasaan itu tidak menjadi, saya rasa jauh gan kamu, saya mempunyai kekurgn dan saya tidak mampu berk0ngsi dgn kamu, saya sedang istkharh meminta jalan yg benar dan ketetapan hati dalam mengenal kamu, , jika ianya tiada jawapan,saya akan lupakan kamu dari kehidupan. saya tidak mampu melayan perasaan ini, saya cuba istiqfar..tp makin sukar, maaf atas luahan hati ini,saya tidak sempurna,dan trggu gan em0si saya, mungkn awk sudah dmiliki, so sy brdoa dari jauh untk kamu, assalamualaikum..

saya tidak mampu brkawan dengan perasaan, mungkn saya tidak boleh menjadi pendaie yg baik kelak, insya-Allah, menjauhkan diri lebih baik untk mencegahnya,,dan saya akan brdoa untk kamu..
waalaikumussalam.

disepanjg perkenalan dan persahbtn ini sy akan istikharah...jwpn mgkn dah ada,tp saya masih berdoa untk kmu, mungkn sy tidak sekufu dgn kamu... dan saya akui itu...


....... Diam .....




kamu? kenape tak reply? Urm..



*Tidak akan terbentuk bangunan yang kukuh jika asasnya dari bahan yang rapuh.

Jika ditanya, adakah saya pernah jatuh hati?

Jujur, saya akan menjawab, ya.

Tidak Malu Mengaku Cinta

Cinta itu tidak salah. Tetapi ketika masyarakat sedang tenggelam. Masih ada waktukah untuk kita berfikir tentang itu? Ingat, selagi belum tiba masanya, fokuskan diri untuk DnT. (Dakwah n Tarbiyah)

*peringatan untuk diri sendiri sepenuhnya.

Aku yang juga manusia.

nota kaki:
-teringat setiap kali ditanya tentang bagaimana menjaga hati agar tidak mudah jatuh sebelum tiba masanya, saya secara peribadi meletak 2 perkara.

Pertama, letakkan syarat-syarat sebelum hati berpaut. Syarat itu bukanlah cuma sekadar 'soleh', 'beriman' dan lain-lain yang subjektif tetapi letakkan syarat yang berbentuk teknikal.

Contoh: lebih berusia beberapa tahun, bukan dalam bidang tertentu, bukan dari negeri tertentu, bukan dari keluarga tertentu, bukan mempunyai ciri-ciri tertentu, bersedia hanya apabila usia melepasi tahun tertentu dan lain-lain.
Kesannya, anda akan dipanggil alien kerana tidak mempunyai perasaan kepada sesiapa yang anda berurusan iAllah. =)

Kedua, gariskan beberapa prinsip dalam perhubungan walaupun anda belum punya perasaan pada sesiapa. Dan peganglah prinsip itu ketat-ketat lantaran yang mampu melaksanakan keberhasilan prinsip tersebut hanya kita. Dan cuma kita.

2 perkara ini sangat penting untuk mengelakkan diri dari terjebak dalam cinta Islamik yang semakin merebak. Dan pastilah perkara paling terpenting ialah berdoa kepada Allah agar memelihara hati kita selagi belum tiba waktunya rasa itu menjadi pahala buat kita.

-Juga teringat setiap kali ditanya pengalaman dalam fatrah pertunangan, bagaimana mengawal perasaan apatah lagi Allah izin peluang terbuka untuk selalu berurusan kerja, jawapannya cuma satu yang diulang,

"Letakkan Allah yang paling atas. Meskipun ada kelonggaran tetapi benteng dalam hati tetap perlu dibina. Kerana berbalik kepada prinsip awal dan pertama iaitu letakkan Allah yang paling atas.

Dan tanamkan dalam-dalam, bahawa fatrah ini cuma untuk membina jambatan hati dan cukuplah usaha dan perhubungan sekadar selayak untuk membina jambatan itu. Kerana kita perlu sedar, mencintai tunang masih belum memberi pahala kepada kita."

Semoga Allah istiqamahkan saya dengan prinsip ini iAllah.

Dan saya terfikir, bagaimana pula bagi mereka yang sudah terbiasa menyerahkan cinta sebelum itu?

Allahua'lam.


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


7 comments

16 Disember 2012 pada 5:08 PG

Info yg bgus ne. Hehehe ^_^

16 Disember 2012 pada 6:16 PG

Hai. Bw sini. Jom baca cerita kita :)

http://superman-z.blogspot.com/2012/12/cerita-baru-ku-kejar-pelangi.html

16 Disember 2012 pada 6:12 PTG

Cinta kn indah tapi jika cinta itu bermakna.

16 Disember 2012 pada 10:07 PTG

insyAallah

17 Disember 2012 pada 1:20 PG

Suka datang sini.

Terima kasih kerana selalu mengingatkan, ukhti :)

17 Disember 2012 pada 8:37 PG

noted.. nice sharing ^^

*dh berubah rupa umah sini...

Tanpa Nama
18 Disember 2012 pada 12:56 PTG

ok, nk letak status tinggi2 supaya tak jatuh hati XD nnti lekat kat dinding, bru tak lupa^^hehe

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.