Peringatan itu bukan sekali, bahkan berkali-kali.





Hati,

kamu sakit lagi?

ya. kelihatan sakit.

sakit yg teramat?

tidak juga.

cuma, ianya agak membengkak.

perlu aku rawat?

ya. sangat perlu.

mari, mari aku baluti lukamu duhai hati.



Allah,

izinkan aku,

izinkan aku menangis.

boleh aku menangis dan merintih?

hati ku pedih ya Allah,

hati ku tercarik ya Allah,

hati ku membengkak ya Allah.



Allah,

hati ku mahu dirawat,

ku serahkan dia padamu ya Allah,

Kau rawatilah hatiku ini dgn kuasaMu ya Allah,

Kau belailah dia dengan janjiMu.



Allah,

terakhir kali aku pinta,

izinkan aku?

izinkan aku utk menangis?

buai aku dengan hangat cintaMu ya Allah..

‎(Tahu dan Sedar) 

Allah...

Namun, kesakitan yang Allah beri tidak pernah sia-sia. Allah mencipta setiap sesuatu itu penuh hikmah dan menyuruh hambaNya untuk berfikir.


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


2 comments

25 Januari 2012 pada 1:24 PG

sabar ya ukhti :)

25 Januari 2012 pada 1:01 PTG

baeklah.. akhy ..( kuat..kuat..kuat...)

:)

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.