Wamakaru wamakarallah wallahukhairulmakirin...


Wamakaru wamakarallah wallahukhairulmakirin

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang

Assalamualaikum wbh sekalian umat Islam

Bunyi ayat Al Quran dari ayat 54 surah Ali Imran ini memang saya gemari. Begitulah Allah menurunkan Al Quran memang hebat sekali. Apabila dihayati terjemahan ayat Al Quran ini tambah menarik lagi. Subhanallah.

Dan orang-orang itupun merancangkan tipu daya, dan Allah pula membalas tipu daya (mereka); dan (ingatlah), Allah sebijak-bijak yang membalas  tipu daya.

di sebalik musibah ini ialah bahawa sesungguhnya disebalik kesukaran / musibah terdapat kebaikan!!! Saya sendiri telah banyak diazab oleh Allah SWT dan sesungguhnya saya amat berterima kasih syukur alhamdulillah saya melalui kesukaran tersebut kerana kesukaran ini alhamdulillah telah merubah dan membentuk diri saya ini sehingga ke tahap sekarang. Terima kasih syukur alhamdulillah wahai Tuhan ku Allah SWT.









Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


1 comment

12 Ogos 2011 pada 11:07 PTG

sentiasalah baik sangka dgn Allah....kita memohon sesuatu drpd-Nya, tp x dpt....sebaliknya diberikan kpd kita sesuatu musibah/dugaan untuk beroleh sesuatu yg lebih baik....subhanallah!

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.