man shabara zhafira.....


Bismillah….

Malam ini, di tengah sepi dan gelapnya kamar,mentafakuri atas diri yang masih hina..
Ana disini bahkan tak dapat terpejam..Resah.. gundah..
Ana terserang sebuah virus, penyakit, mematikan…Bahkan jika tak kusembuhkan segera ini akan semakin menular..

Ana tahu teori dalam penyembuhannya, tapi tak mudah bagiku menjalankannya…
Penyakit itu bernama futur..

Sudah cukup lama penyakit ini menular hingga sampai sekarang ana tak sanggup lagi menahannya untuk menyakitiku…Resah hati ini kerana dibuat jauh dari pemiliknya…Gersang jiwa ini kerana haus akan mata air cinta Rabbnya…

Hampa jiwa ini kerana kosong dari menyebut namaNya…Gundah jiwa ini kerana mulai berjalan tak tentu arah...
Aahh!!Ana benci virus ini..!!Ana ingin segera sembuh…
Tak mau lagi penyakit ini menular dan mematikanku…Tak mau lagi penyakit ini menghancurkan hidup dan matiku…

Aku ingin segera sembuh..!!Aku ingin segera bangkit..!!

Tuhan...aku hnya manusia mudah berubah lgi dalam sekejap...Tuhan aku ingin berubah dan ku bertahan dalam perubahanku...

“Ya Allah…sungguh hidupku hanya untukMu, apalagi matiku…Maka kembalikan aku untuk lebih dekat padaMu…” 


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.