(( Syarat Untuk Nikahi Saia))




<dedikasi untuk yang telah halal bagiku>

Bismillah Hirrahman Nirrahim..
Ya AllaH...Jika aku jatuh cinta Ya allah..
cinta kan lah aku pada seorang yg melabuh kan cinta nye kepadamu..
agar bertambah kekuatan ku untuk menyintai mu
..Ya Muhaimin...jika aku jatuh hati...
izinkan lah aku menyentuh hati seseorg yg hatinye tertaut pada mu...
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu..
Ya Robbana...jika aku jatuh hati....jaga lah hati ku pada nye...
agar tidak berpaling dia pada hati mu...
Ya Robbal Izzati..jika aku rindu...rindukan lah aku.,..
pada seseorg yg merindui syahid dijalan mu.
Ya Allah..Jika aku menikmati cinta yg setulus nye...
jangan lah kenikmatan itu...melebihi kenikmatan indah nya 
disepertiga malammu..

Mungkin dalam usia yang semakin meningkat ini..suatu masa akan datang jodoh yang telah ditentukan..sememangnyer yang terbaik menjadi sandaran untuk menjaga generasi muslim yang beriman..sedangkan syarat dunia menjadi ukuran..hantaran menjadi penghalang..yang wajid diketepikan..antara hukum dan adat banyak bertentangan..kitalah yang akan menentukan masyarakat faham..betapa mudah dan halusnya islam..pesanan untuk penulis khususnyer..ibu bapa tetap diutamakan..tak perlu bimbang..cuma ini jer syarat setiap muslimah mahukan.overkah?
saia bukanlah sempurna nak mengharapkan yang sempurna..sedar!cuma..rata2 tanya pada sahabiah hanya ini yang mereka mahukan sebagai "syarat untuk menikahi saya " ..overkah?



*hidup di bawah naungan al-quran dan mencontohi sifat Rasulullah..
* boleh diajak berbincang dan berbicara..Yang menjaga matanya dari belanja..
* sujudnya penuh kesyukuran rahmat Allah ke atasnya..


* tidak pernah bazirkan masa..
*Matanya kepenatan kerana penat membaca..


*Suaranya lesu kerana penat mengaji dan berzikir..
*Tidurnya lena dengan cahaya keimanan..
*Bangunnya subuh dengan penuh kecergasan ..Kerana sehari lagi usianya bertambah penuh kematangan..
* sentiasa mengingati mati..
*baginya hidup di dunia adalah ladang akhirat.
*buah kehidupan itu perlu dibajai dan disemai..Agar berputik tunas yang bakal menjadi baka yang baik..
*Meneruskan perjuangan Islam sebelum hari kemudian..


* lelaki yang tidak terpesona dengan buaian dunia..Kerana dia mengimpikan syurga..Disitulah rumah idamannya..Dan dia ingin membawa saya bersama..
Dialah lelaki idaman saya




Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


4 comments

5 April 2011 pada 10:04 PTG

Assalammulaikum....
saya suka la...baca blog awk....

6 April 2011 pada 12:56 PG

waalaikumussalam....terima kasih...
^_^

7 September 2012 pada 1:33 PG

noted ^^

11 Januari 2013 pada 10:05 PG

saya pon suke sangat baca blog ni. =D

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.