kita sering terlepas pandang akan hikmahnya...


Aku kah yang
menghuru-harakan hidup ini atau
hidup ini yang menghuru-harakan aku?
Sesungguhnya diri ini masih
mencari jawaban dibalik semua
persoalan...
hidup kadang-kadang
tidak adil bagi aku, kenapa sukar
untuk aku meluahkan perasaan
yang sebenar.
Hipokritnya aku, dengan diri sendiri juga tidak
mau mengalah apa lagi
dengan orang lain.
Aku kah yang
perlu berubah atau orang lain
yang perlu berubah....



Ku perlukan diri Mu saat ini...
ku ingin
bertemu dgn Mu..
trlalu banyak
kisah n luahan ku ingin
bentangkan pd Mu..
fikiran ku
brcelaru..
ku ingin ketenangan
dari Mu..
krna,
ketenangan ku
ada pd Mu....



Jika manis,
Allah mengajarkan arti
syukur.
Jika pahit,
Allah mengajar
kan arti sabar. Jika dikecewakan,
aku sedang belajar hakikat
tawakal.
Bila cemas,
Allah mengajarkan arti
mengharap.
Jika sedikit,
Allah mengajar kan arti qanaah
(berapa adanya).
Ya Allah,
lepaskan hati kami dari sebab2 ini, agar kami bebas dan
tenang berpaut pada –
wajah MU ya Allah.






Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.