Atas Nama Taaruf? tp KENAPA IN RELATIONSHIP WITH....?


ATAS NAMA TAARUF....??????
Afwan, aku bukan pujangga yang hendak membahas tentang cinta. Aku juga tidak sedang mencampuri urusan orang lain (Aku hanya ingin memposisikan diri sebagai seorang saudara.. yang wajib hukumnya untuk mengingatkan saudaranya yang mungkin...salah langkah.Bila aku salah, atau artikel ini tak berkenan, mohon maaf..
Aku ingin bicara atas nama wanita, terlebih akhwat (kalau boleh ) tolong untuk para ikhwan (atau yang merasa sebagai muslim).
Wanita adalah makhluk yang sempit akal dan mudah terbawa emosi. Terlepas bahwa aku tidak suka pernyataan tersebut, tetapi itulah fakta. Sangat mudah membuat wanita bermimpi.Tolong, berhentilah memberi angan-angan kepada kami...TERMASUK DIWI INI....Diantara kami, ada golongan Maryam yang pandai menjaga diri. Tetapi tidak semua kami mempunyai hati suci. JANGAN ANTUM TAWARKAN SEBUAH IKATAN BERNAMA TAA'RUF BILA antum benar-benar belum bersedia.....mengapa begitu..? mahu dikatakan seorang HAMBA ALLAH YANG JAHIL...MUNAFIK....NAUZUBILLAH HIMINAL ZALIK...ANTUM SENDIRI  IN RELATIONSHIP with sumone BUKAN...??
astagfirullahalazim........
Tolong, kami hanya ingin menjaga diri . Menjaga amal kami tetap tertuju padaNYA.Karena janji Allah itu pasti. Wanita baik hanya diperuntukkan laki-laki baik.

tambahan dari saya...
NASEHAT UNTUK DIRI SAYA PRIBADI...

astaghfirullah....

sungguh...Taaruf itu bukanlah perkara yang boleh dimain2kan diucapkan ikut sukahati seperti itu....!!!!

bagaimana mungkin SATU-SATUNYA JALAN YANG DIHALALKAN OLEH ALLAH...OLEH ISLAM..boleh diperkotakkatikan begitu....

ta rasa bersalah ke..? pada ALLAH......(mungkin akhy lebih tahu dr saya)
TAARUF BUKAN HAL-HAL REMEH TEMEH SEPERTI ITU....!!!!!!!
TAARUF ITU SUNGGUH SUCI...!!!



sungguh bukan hak saya untuk berkata demikian sebenarnya...
saya bukan siapa-siapa...bahkan saya  juga terjebak dlm hal seperti ini...



dan itukah...??? itukah ....??? yang dinamakan dengan..."MENCINTAI KARENA ALLAH...???"
itukah...????
itukah....?????????

ya akhi...para ikhwan....
sungguh hati wanita ini lemah....
hati wanita itu mudah terjangkiti virus....

Tolong, kami hanya ingin menjaga diri . Menjaga amal kami tetap tertuju padaNYA.Karena janji Allah itu pasti. Wanita baik hanya diperuntukkan laki-laki baik.


Untukmu PENDUSTA!!!!
Cukup Tuhanku yang akan membalasnya.
Sakitnya hatiku ini,
terusiknya hati dan fikiranku
dasar PENDUSTA!
Hebat dan Licik kau permainkanku...
Tapi Cukup Rabb ku yang membalasnya.


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.